1728623.jpg

Olipas se viikonloppu taas.. Meillä oli lauantaina näyttely Oulun Äimärautiolla raviradalla. Olin tosi viimeisenpäälle taas laitettu, kasvattaja-Mervi oli trimmannut mut tosi nätiksi ja mulla oli sit yön ja aamun päällä mun oma "saunatakki"(kuvassa) että selkäkarvat menis silleen nätisti ku ne tahtoo aina sojottaa väärään suuntaan.. Ja sit ku mentiin sinne näyttelypaikalle, niin se oli sellainen kenttä joka oli ihan liejuinen ja vetinen.. Otettiin paikat sieltä ja mä istua napotin koko odotusajan omassa boxissani ettei mulla tassut kastu ennen kehään menoa.. Sit ku vihdoin viimein Mervin kans mentiin kehään niin siellä juostiin mudassa ja ravassa niin että mun mahanaluskin oli ihan rapanen. Koeta siinä sit näyttää kauniilta=( (kuulin sit jälkeenpäin ku mamma ja ukko luki sitä arvostelulomaketta musta, niin se tuomari oli sanonut että liikkuu ilmeettömästi, ois ite hyppinyt siellä ku mutaa oli melkein kainaloihin asti ja näyttänyt iloiselta, höh ja pöh sanon minä!!) Mutta vaaleenpunaisen nauhan se mulle lätkäs ja ihan tyytyväinen oltiin siihen..

1728631.jpg

Iloinen ja onnellinen olin kyllä ku päästiin pois sieltä näyttelypaikalta, oli sen verran kurja paikka.. Kotiin mentiin ja otettiin iso läjä tavaraa mukaan ja lähdettiin mökkeileen..Mä olin kyl vähä väsynyt niin jaksanut hirveästi siitäkään innostua, ku tiesin että piti vielä tunti istua autossa.. Mutta kyllä mä taas juoksin mahanalus tassuja täynnä ku sinne mökille asti päästiin. Siellä oli Lentsu ja Paatikin, eli pari ihmistä lisää mun vahdata että missä ne on ja mitä ne tekee.. Siinä oli tällaiselle pikkukoiralle tekemistä ihan tarpeeksi..

Se oli uutta tuossa mökkireissussa että me ukon ja mamman kans nukuttiin sellaisessa aitassa, ku toiset nukku sisällä mökissä. Se oli kiva paikka nukkua, varsinki ku oli vähä vilpoisempi ku sisällä ois ollut. Mäkin nukuin aika myöhään aamulla mut sit heräsin ku kuuluu kauhea puheensorina pihalta ja mun piti ensin haukkua ja sit lähteä kattoon että kuka siellä puhuu.. No ei se onneks ollut ku Paati ja mökkinaapuri=) Eli nou hätä..

Illalla tultiin sit kotiin ja nyt oon loppuillan ottanut satelliittituolissani ihan rennosti..

-Muru