Ukko se vei minut tässä eräänä iltana PSSK:n järjestämiin  MEJÄ- harjoituksiin. Edellisenä iltana, kun ukko katos johonkin, olivat tehneet verijälkeä metsään jota saisin sitten seuraavana päivänä nuuskutella. Kivoja tyyppejä nämä=) Seuraavaa iltaa odottelinkin innolla päästä mukaan. Minulle puettiin valjaat päälle ja valjaisiin kytkettiin sellainen 6 metrin jälkinaru. Juuri ennenkuin lähdimme jäljen alkupaikkaan ,pääsin haistelemaan "pupua" ja hirven sorkkaa... "herättelevät kuulemma aisteja tulevaa jälkeä varten" Hirven sorkassa ei kyllä juuri mitään uutta mulle ollut,kun ukko välillä antaa mulle hirvenlihaa ja hirvenluita syötäväksi, mutta pupu oli uus tuttavuus, sellaista en ollut ennen nähnyt. Verijäljen alkupaikassa ukko viittoili maahan ja ja kehoitti etsimään "pupua..." mihin pupu on mennyt ???  Ja kyllä minä kaikkien vaiheiden jälkeen löysinki sen pupun jäljenpäästä. Tämähän vaikuttaa mielenkiintoiselta ja uudelta asialta, ajattelin.. Ukkoahan olen jäljestänyt kyllä onnistuneesti ihan vaan jalanjäljen vainulla,mutta tää olikin uus juttu, ja kaipaa opettelua ja hiomista...Ukko sit kävi touhaan jostain hirveän määrän verta ja aikoi kuulemma tehdä metsikköön jälkeä jota sitten pääsen nuuskimaan ja opettelemaan MEJÄ:n saloja...Tuskin maltan odottaa..
 
t. Muru