Tulinpa taas moikkaamaan teitä, rakkaat kaikenkarvaiset ystäväni=) Kesä on kohta takanapäin, ilmat alkavat viilentyä, mikä on tietysti tällaiselle mustaturkkiselle koiruudelle ihan vaan positiivinen juttu, ku ei oikein jaksa noita 30 asteen helteitä..(ei sinänsä että tänä kesänä ois hirveästi sellaisten kans joutunut kärsimäänkään)

1801388.jpg

Siili-Suhonenkin oli tuossa yks päivä tullut meidän pihalle käymään. Mä hoksasin sen heti ku ukko päästi mut ulos  asioille.. Se meni ihan pyöreeksi palloksi heti kun menin siihen Suhosen lähelle, pelkäs ihan selvästi mua vaikken mä ois muuta sille tehnyt ku ehkä vähä leikkinyt sillä..=) Mä yritin sitä vähä tassulla räpsästä että miten se reagoi mutta oli vähä turhan terävät piikit tällä Suhosella..=) Sit mä lopulta haukkua räksytin sille jonkun aikaa että vois lähteä kalppimaan meidän pihalta jollei leikkiminen kiinnosta, mutta ei se mihinkään lähtenyt, ennenku isäntä tuli ja hanskan kans nosti sen aidan toiselle puolelle. Sit se lähti kipittään kauhealla vauhdilla,ilmeisesti mammansa luo, ku oli niin pienennäköinen siili..

1801391.jpg

Mä kävin tuos yks päivä kotona saunassakin. Oonhan mä mökillä käynyt melkein joka kerta saunassa, mutta kotona en oo muuta ku silloin ku se on ollut kylmänä..Yleensä aina nukun oven toisella puolella ku mamma ja ukko on saunassa. Mutta nyt tein poikkeuksen ja livahdin saunaan ku mamma oli menossa ja hyppelin samantien ylimmälle lauteelle.. Mammakin tuli sit siihen lauteelle ja nakkas löylyä.. Sit se laittoi ikkunan auki että ei tuu mulla liian kuuma, niin kuten kuvasta näkyy, mä sit tuulettelin siitä ikkunan kautta raitista ilmaa.. Isäntä sattu just oleen tehtailemassa halkoja siinä pihalla ja räpsäs musta sit kuvan..=)